sunnuntai 5. toukokuuta 2013

Hallintovaliokunta ja poliisiministeri ovat vastuussa asioista


Eduskunnan hallintovaliokunnan puheenjohtaja Pirkko Mattila

Hallintovaliokunnan puheenjohtaja Pirkko Mattila, vastuualueeseesi kuuluu poliisihallinto ja sen valvonta. Olen lähettänyt poliisijohtaja Mikko Paaterolle selvityspyynnön 15.04.2013 ja pyytänyt häntä vastaamaan kahden viikon kuluessa tähän sähköpostiviestiin ja selvittämään miksi hän on laiminlyönyt virkavelvollisuutensa:

Poliisiylijohtaja Mikko Paatero

Hallintovaliokunnan puheenjohtaja Pirkko Mattila vastaa siitä, että poliisiylijohtaja täyttää virkavelvollisuutensa ja toimii lain mukaisesti. Olen lähettänyt asian tiedoksi myös ministeri Päivi Räsäselle, jonka vastuualueeseen kuuluu poliisiasiat ja joka viime kädessä on valtioneuvoston puolesta vastuussa poliisihallinnon virkamiesten toiminnasta, siis poliisiylijohtaja Mikko Paateron toiminnasta.


poliisijohtaja Sauli Kuha

Olen lähettänyt vastaavan selvityspyynnön myös poliisijohtaja Sauli Kuhalle, joka on myös jättänyt vastaamatta selvityspyyntöön. Poliisiviranomaisten toiminnasta Suomessa vastaavat ministeri Päivi Räsänen ja eduskunnan hallintovaliokunta, jonka puheenjohtaja on kansanedustaja Pirkko Mattila.

Olen lähettänyt vastaavan selvityspyynnön myös KRP:n johtajalle Rauno Rannalle, joka on myös jättänyt vastaamatta minulle. Nämä selvityspyynnöt ovat lähetetty tiedoksi myös poliisiministeri Päivi Räsäselle ja eduskunnan hallintovaltiokunnan puheenjohtajalle Pirkko Mattilalle.


poliisiministeri Päivi Räsänen

Minun oikeustajuni mukaan kysymys on valtiopetoksesta ja korvausvastuu on asiassa Suomen valtiolla ja myös vastuu siitä, että lakia rikkoneet joutuvat oikeudelliseen ja taloudelliseen vastuuseen. Valtiopetos ei vanhene koskaan.

Ei kommentteja: